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Dichos de Sherman

Este post almacenará en adelante las frases que iremos incluyendo en Dichos de Sherman, sección que inauguramos en este blog el día de hoy.
II. "Bringing a complaint to the Antitrust Division about “excessive” royalties, without more, is a losing strategy. Antitrust enforcers are not in the business of price control...When a complainant begins a presentation by telling the Antitrust Division that a royalty rate is “excessive,” the staff responds that the complainant is putting the cart before the horse."

I. "La primera y más importante de esas instituciones es el mercado mismo, cuya aceptación y materialización pasa necesariamente por el levantamiento de nuevos valores y patrones de conducta y el fortalecimiento de los objetivos de las políticas de competencia." (Claudia Curiel Leiden)
En: Claudia Curiel Leidenz -
DISEÑO DE UN MODELO DE ABOGACÍA DE LA COMPETENCIA EN EL CONTEXTO DE LA IMPLANTACIÓN DE LAS POLÍTICAS DE COMPETENCIA EN AMÉRICA LATINA, 1996.

Comentarios

Entradas más populares de este blog

Hacemos una pausa.

E ste blog se detiene hasta una nueva fecha. Muchas gracias, Oscar Quispe Carbajal

6th Anual International Competition Network Conference.

D el 30.05.07 al 05.06.07 se realizó en Moscú la Sexta Conferencia Anual del International Competition Network. Los Documentos de este encuentro internacional se encuentran disponibles en la misma web oficial.

Publicación: Competition in Bidding Markets

L a OCDE ha publicado recientemente un Documento de Trabajo titulado Competition in Bidding Markets . Para leer el abstract del mismo... Competition authorities become interested in auctions by a number of routes. In competition advocacy, they may advise other parts of government on how to design auctions in order to improve their efficiency—the degree of competition. They may evaluate mergers and agreements between firms that operate in auction markets. And they may be concerned with collusion and abuse of a dominant position in auctions. Because their formal rules reduce “noise” and make communication among rivals easier, auctions can promote collusion, compared with ordinary “posted-price” markets. But an auction can be designed to reduce collusion or concerted practices or to promote participation. Thus, the design of an auction can be the object of lobbying pressure. Auctioneers can also behave strategically, choosing auction formats or practices that favour competition. Two funda...